Neem contact met ons op

divider_bilinear

BOUWVAK 2024
In verband met de Bouwvak zijn wij van vrijdag 19 juli t/m 11 augustus gesloten. Op maandag 12 augustus zijn wij weer geopend volgens reguliere openingstijden. Alleen voor storingen en spoedgevallen is onze storingsdienst bereikbaar op 0492-323060

AFHAALBALIE GESLOTEN
Door toenemende drukte en de vele externe afspraken hebben wij besloten onze afhaalbalie te sluiten.

WERKZAAMHEDEN LOPEN WEL DOOR!
Alle werkzaamheden die wij uitvoeren lopen uiteraard gewoon door. Voor vragen, storingen of werkzaamheden zijn we net als normaal telefonisch of via de mail bereikbaar.

Adresgegevens(Vereist)

Adresgegevens

Raaijmakers Installatietechniek BV
Molenstraat 3a
5427PV Boekel

Telefoonnummers

T: 0492 – 323060
F: 0492 – 324222

Openingstijden

Ma t/m Vr      09.00 uur – 17.30 uur

E-mail

Veelgestelde vragen

Ik ga een nieuw huis bouwen. Waar heb ik een installateur voor nodig?

We zijn totaal installateur voor alle W-installaties. Oftewel gas, water, sanitair, luchtbehandeling en CV. Daarnaast kunnen we u ook helpen met de dakbedekking. We zorgen ervoor dat alle gas-, lucht- en waterleidingen volgens tekening op de juiste plaats uit de vloer komen. Alle installaties worden aangesloten op de meterkast en op de CV-ketel. We hebben kennis in huis van de nieuwe technieken. Rekening houdend met de EPC norm bepalen we samen de systemen die gebruikt gaan worden. Balansventilatie, vloerverwarming, het type ketel of een warmtepomp zijn hier voorbeelden van. Ook de aansluiting op het riool is uitermate belangrijk. De binnen- en buitenriolering maar ook de hemelwaterafvoer worden door ons aangelegd. Natuurlijk zijn er in de afbouwfase ook nog werkzaamheden. Het aansluiten van radiatoren en/of vloerverdelers en natuurlijk het sanitair. Voor het sanitair werken we samen met verschillende groothandels. Zij hebben een grote showroom waar ze altijd op de hoogte zijn van de trends en nieuwe producten.

Jullie zijn Nefit dealer. Wat wil dit precies zeggen?

Er zijn verschillende merken CV ketels op de markt. Wij hebben ervoor gekozen om ons te specialiseren in Nefit ketels. We hebben er bewust voor gekozen om alleen Nefit te verkopen. We geloven in het merk maar we vinden het ook belangrijk om goed op de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen. We zijn van mening dat dit niet lukt als je alle merken ketels verkoopt. We gaan jaarlijks op training en hebben alle onderdelen van de verschillende merken ketels in huis waardoor we storingen ook snel op kunnen lossen.

Wat geeft de CW voor het type ketel aan?

Het vermogen van een ketel wordt uitgedrukt in Comfort Warmwater waarden. Oftewel CW waarden. Hoe hoger de waarden, hoe meer warm water de ketel kan leveren per minuut. De waardes zijn voor alle merken ketels vastgesteld door de stichting gaskeur. Klik hier voor een gemakkelijk overzicht waarop je kun zien wat de verschillende waardes precies betekenen.

Hoe kan ik mijn ketel bijvullen?

Als de waterdruk van de ketel te laag is dan moet deze bijgevuld worden. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of de waterdruk nog goed is. Zo voorkom je ook onnodige storingen. De waterdruk hoort tussen de 1 en 2 bar te zijn.

  • Trek de stekker van de ketel uit het stopcontact. Let op! Heeft u een digitaal display laat de stekker er dan gewoon in zitten.
  • Waarschijnlijk zit er dichtbij de ketel een waterkraan om de ketel bij te vullen. Sluit hier de vulslang op aan.
  • Houd de slang omhoog en laat de slang vollopen met water. Sluit de waterkraan vervolgens weer. Zo voorkomt u dat er onnodig lucht in de installatie komt.
  • Sluit de volle slang aan op de vulkraan van de ketel.
  • Draai eerst de waterkraan open en draai vervolgens de vulkraan van de ketel open. Laat de drukmeter oplopen tot 1,5 – 2 bar.
  • De juiste druk bereikt? Draai dan eerst de vulkraan dicht en vervolgens de waterkraan.
  • Koppel de vulslang los van de vulkraan. Let op! Er kan nog water in de slang zitten. Het is dus verstandig om er een emmer onder te houden.
  • Stop de stekker van de ketel weer in het stopcontact.
  • De ketel is bijgevuld. Omdat er misschien toch wat lucht in de installatie is gekomen moeten de radiatoren misschien nog ontlucht worden.

Kan ik zelf mijn verwarming ontluchten?

Komt er een tikkend of ander vreemd geluid uit uw radiator? Of wordt deze niet goed warm? Waarschijnlijk zit er dan teveel lucht in de leidingen. Met het ontluchten van de verwarming is het probleem waarschijnlijk opgelost.

  • Zet de kamerthermostaat zo laag mogelijk
  • Begin met ontluchten zo laag mogelijk in huis. Ontlucht dus eerst de radiatoren op de benedenverdieping.
  • Sluit de radiatorknop en sluit het ontluchtingssleuteltje aan op het ventiel. Meestal zit dit aan de zij- of bovenkant van de radiator.
  • Draai het ventiel los. Let op! Draai het meteen weer dicht als er water uit komt. Het is verstandig om een doekje bij de hand te hebben. Het water dat uit de radiator komt is doorgaans niet helemaal zuiver. Na het ontluchten kan de radiatorknop weer open.
  • Herhaal dit bij alle radiatoren in huis.
  • Ook het expansievat (rode vat dat bij de ketel hangt) kan het geluid veroorzaken. Dit kan ook ontlucht worden. Dit gaat op dezelfde manier als de radiatoren.
  • Controleer na het ontluchten ook altijd de druk van de ketel. Deze moet tussen de 1,5 en 2 bar zijn.

Wat is een slimme thermostaat?

Je hoort het steeds meer. Een slimme thermostaat. Een thermostaat die leert van de geschiedenis met volop klokfuncties en op afstand met meerdere apparaten te bedienen. Ofwel voor het gemak maar ook om energie te besparen omdat hij nog meer gepersonaliseerd is.

De slimme thermostaat van Nefit heet de Moduline Easy. Deze is niet alleen heel erg gemakkelijk maar ook nog erg mooi.

  • Eenvoudige bediening op afstand, via meerdere apparaten d.m.v. handige app.
  • Automatische updates
  • Automatisch individuele voorkeuren
  • Geen batterijen of extra kabels
  • Aanwezigheidsdetectie via smartphones
  • Zelflerende en instelbare klokprogramma’s
  • Automatische melding als cv-toestel niet goed werkt
  • Meldingen doorsturen naar uw installateurmet een druk op de knop
  • Service op afstand: uw installateur kan uw Nefit cv-toestel controleren en resetten
  • Eco-indicator: helpt u extra energie besparen
  • Zonder abonnement

Kan ik ook voor onderdelen bij jullie terecht?

Door toenemende drukte en de vele externe afspraken hebben wij besloten onze afhaalbalie te sluiten. Helaas is het afhalen van onderdelen dus niet meer mogelijk.

Staat uw vraag er niet bij of is uw probleem nog niet opgelost. Neem dan direct contact met ons op. Bel 0492-323060.

Informatie? Bel 0492 – 323060